Livet som pappa

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Emil Löfgren - 20 april 2012 10:45

Godmorgon gott folk !


Vaknade vid halv nio tiden idag av att älsklingens väckarklocka ringde.

Hon skulle gå upp och göra i ordning sig för att åka till sin kurs.

Då jag väl kom upp så satt hon där i soffan och åt frukost, så jag tog mig några mackor också och gjorde henne sällskap där i soffan.

Sen så va det dags för enne att bege sig til affären för att fylla på sitt busskort och sen till sin buss. Kommer ju sakna henne tills hon kommer hem, men det kommer gå fort, för hon slutar vid ett tiden så är hon la hemma vid två tiden kanske.

Denna dagen kommer det inte ske så värst mycket, blir nog att kolla lite jobb och lägenheter som vanliga sakerna på dagen då jag sitter vid datorn.

Jag söker som bara den efter en lägenhet till oss, det får vara lut på detta pendlandet nu.

Så får allt hoppas på att man får sig en lägenhet snart, så vi sliper pendla.

Sen har jag en plan två om vi ej får lägenhet i Borås.

Den andra planen är att ta mitt pick och pack och flytta till Lerum eller nån annanstans där åt, såklart så kommer Elias flytta med mig då. Han kommer bo som vanligt, varannan vecka hos mig och varannan vecka hos sin mamma.

För det är ett helvete att få lägenhet i Borås, får väldigt litepengar att hyra för.

Jämfört vad man får då man flyttar till Lerum Kommun

Kommer kännas så gött att flytta ifrån Borås, för där har jag liksom bott hela mitt liv.

Det ska bli gött att börja på ett nytt liv och ny bubbla, det ser jag fram emot.

För det är ej långt till Borås om man nu vill åka dit nån gång ibland.

Jag känner en hel del här nere redan, så jag är redo att flytta.

Elias kommer dock ha två dagis, men det kommer nog funka bra.

Så jag tänker verkligen göra allt för att hitta oss en lägenhet där nere.


Nu blir det ställa sig i en dusch och ha det gött.

Bloggar nog lite senare idag, hade tänkt mig ha en frågestund på bloggen nån gång under dagen. Så det kommer upp ett inlägg om det, när vet jag inte. Håll er uppdaterade på bloggen, så märker ni då det sätts igång. Där kan ni fråga precis vad ni vill, så ska jag svara så gott jag bara kan på er frågor.


Hej så länge !

Skapa flashcards