Livet som pappa

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Emil Löfgren - 18 april 2012 22:37

Godkväll !!



Idag har jag och älsklingen inte gjort så värst mycket, mer än att hon har varit på sin kurs och jag har varit hemma och kollat lite jobb och lägenheter. Sen så när hon kom hem ifrån sin kurs tog vi det bara lugnt, sen så när hennes pappa kom hem så va det dags att göra lite mat, det blev ris och fiskpinnar samt dillsås. Mycke gott. Sen efter mate så kollade jag och älsklingen på 112 - poliser, mycket bra program. Sen vid åtta tiden så kollade vi på "min pappa är smartare än din" och sen halva programmet av 112 - på liv och död, sen då det va slut så kollade vi på Simpson filmen, otroligt bra film. Nu efter filmen är slut så blir det lägga sig i sängen för att sova, jag höll på att somna nder filmen.

Så nästa inlägg kommer nångång under dagen imorgon.

Imorgon så rakar jag av mig håret på huvudet, så underbart med kort kort hår.

Älsklingen ska göra det på mig, men hon vill egentligen inte det.

Men jag ska allt tjöta på henne så hon göra det.

Aja, slut tjötat om det. Godnatt gott folk. Hörs imorgon.



Ta väl hand om er där ute !!



Hej så länge !!

Av Emil Löfgren - 18 april 2012 10:49

God förmiddag gott folk !

Här kommer sammanfattning från lördag 14/4 till tisdag 17/4


I lördags så va det kalas för min syster som fyllde 18, hon fick presentkort på GIna.

På kalaset så va det jag, syrran, pappa, mamma, Elias, Lasse, Moster och Johanna, det va fatiskt mycket trevligt. Mycket god mat och tårta, det blev ju pappas mycket goda tacopaj.

Sen efter kalaset så tog vi det bara lugnt, Elias lekte lite med sina leksaker inann det va dags för att bada honom och sen lägga honom för natten. Då vi hade lagt honom så satte vi oss för att titta på "kvällen är din", mycket bra program. Sen efter det programmet så spelade vi lite kort, tiden rusade iväg och klockan va la kring elva tiden då vi spelat klart, då beslutade jag för att älsklingen skulle sova över, jag sket i vad mamma sa om det.

För hade vi frågat så hade hon sagt nej direkt, så jag tog eget beslut.

Det fick jag sen skit för morgon efter dock, men det skiter jag i.

Hon säger att det drabbar bara mig själv, hon är som hon är. ORÄTTVIS !!!!!!
Sen på söndagen så vaknade vi vid nio-halv tio tiden, blev upp och äta frukost, sen så igång att leka. Sen lite senare så blev det äta gröt för Elias del, sen försökte jag lägga honom i sin säng för att sova en stund, men det ville inte han. SÅ jag beslutade  att ta upp honom, och då va det direkt fram till leksakerna igen för att leka. Vi tog det allmänt lugnt hela söndagen. Elias gick till sin "mamma" vid fem tiden, sen direkt efter vi lämnade honom där så lämnade vi vagnen hemma hos min pappa. Han skulle ställa ner den i källaren, för jag har ingen plats att ställa den hemma hos mamma. Sen så gick jag hem och hämtade min saker, för jag och älsklingen skulle åka till Göteborg/hem till henne. Hennes pappa stod utanför mig och väntade på oss, han va snäll och hämtade oss i Borås, så jag fick komma hem till dom under veckan då jag inte har Elias. Jag  brukar bo här nere då jag ej har honom och på helgerna jag har Elias. Under bil resan så satt vi och diskuterade om vi skulle äta pizza eller inte, det blev faktiskt att vi åt pizza, så vi köpte med oss det hem ifrån Kungälvs Pizzeria. Där vi även träffade Ellinor (älsklingens syrra) och Andreas (Ellinors kille), dom skulle visa upp sin nya bil dom hade köpt eller rättare sagt Andreas hade köpt. Det blev en Volvo S70, ganska snygg faktiskt. Så dom åkte med oss hem en stund ochså satte vi där och tjötade lite. Så som stannade där i ett par timmar, sen åkte dom hem. Efter dom hade åkt hem så tog jag och älsklingen det allmänt lugnt, la oss framför tv. Sen i måndags så va vi iväg på ett möte och sen så gick vi till hennes kurs för att hon skulle snacka med sin kursledare där och där stannade vi rån elva till ett tiden. Sen efter det så gick vi över till McDonalds för att äta lite mat, så där satt vi ett bra tag och tjötade lite och väntade på att skit vädret skulle gå över, i alla fall lite så man kunde gå över till Ica Maxi. Hittade massa skoj på Ica Maxi som man ville köpa.

Sen så åkte vi hem med hennes pappa efter han slutat jobbet vid fyra tiden.

Så vi va i Kungälv från 11 - 16 tiden, snacka om trött i fötterna sen då man kom hem.

När vi kom em kom vi på att vi skulle byta däck, så vi beslutade oss för att åka bort till älsklingens farmor och farfar för att byta däcken och det gjordes på en kvart - tjugo minuter ungefär. Sen så va det för att fika lite efter däckbytet. Sen så ville hennes farfar ha hjälp med att samla ihop mossan han hade samlat på grasmattan utanför.

Vi fick ihop ungefär 11-12 påsar med mossa, han blev mycket glad att vi hjälpte honom.

Dagen efter så skulle han köra bort dom och slänga dom.

Då vi väl kom hem så gjorde vi faktiskt inget speciellt mer den dagen.

Mer än att kollade på 112 - på liv och död vi åtta tiden.

Sen så igår så städade jag och älsklingen lägenheten lite, hon diskade och jag tog fram dammsugan för att dammsuga lite. Sen efter all städing så va det dags för att göra lite mat, det blev stuvade makaroner och falukorv, mycket gott. Sen tog vi det bara lugnt resten av kvällen, kollade på 112 - Poliser vid sex tiden och sen på 112 - på liv och död vid åtta tiden och sen lite av hockeyn som va igår. Skellefteå tog hem segern igår och nu står det 3-2 i matcher till Brynäs. Jag hoppas på att Brynäs tar hem Sm guldet imorgon, då är det 6:e matchen mellan dom. Brynäs kunde vunnit för länge sen, men dom känns vara utmattade eller nånting. Sen så efter dom programmen så fick jag se att älsklingen sov bredvid mig, så jag stängde av tvn och tog av mig klädern och kryp ner under täcket för att sova.


Sen så idag så vaknade jag av älsklingens väckarklocka ringde vid hav nio tiden.

Hon gick up och gjorde sig i ordning för att åka till sin kurs, jag låg kvar en stund men sen gav jag mig upp också. Då jag kom upp så satt hon och åt frukost, så jag gjorde i ordning mig en macka också och åt frukost med henne innan hon skulle gå. Sen då hon gick till bussen så satte jag mig vid datorn för att skriva lite blogg, kolla lägenheter samt även kolla lite jobb faktiskt. Förhoppningsvis så finns det jobb jag kan söka, efter det jag har. Tänkte skicka in CV och personliga brev till lite olika företag som skulle passa mig.

Sen efer jag gjort detta så tänkte jag ställa mig i en go dusch och bara ha det gött.

Sen sitta och vänta på att älsklingen ska sluta på sin kurs vid ett tiden.

Sen blir det bara ta det lugnt resten utav denna dagen.


Nästa inlägg kommer nog lite senare under dagen !


Hej så länge !!



Bilder från syrrans 18års kalas  (14/4)

                                                 



Skapa flashcards