Livet som pappa

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Emil Löfgren - 13 april 2012 22:45

Godkväll gott folk !


Jag och Elias har bara tagit det lugnt hela dagen, han fick sin gröt vid tolv tiden som vanligt, sen va det dags för honom att sova en stund. Det blev ungefär två timmar, sen då han vaknade så va det full igång med lekandet igen. Kul att se han springa omkring som han gör.

Sen så vid fyra tiden så va det dags för mat, det blev mos med köttbullar samt lingonsylt. Han åt faktiskt jätte bra, åt upp nästan en hel tallrik med mat och det va ganska mycket på tallriken. Sen så id sex tiden så kom mamma/farmor hem och då va det dags att busa med henne en stund. Sen så va det dags för honom att byta om till pyjamas och byta blöja, sen va dags för välling och lägga sig i sängen för att sova. För min del blev det att göra sig i ordning lite varma mackor och sen sätte sig vid tvn och kolla på let´s dace med mamma, sen då det va slut så bytte jag över till ettan och där va det så klart "farsan", grymt bra film.

Blir att gå och lägga sig om en stund, för jag känner mig verkligen trött och hängig.

Men måste prata med min älskling först innan jag går och lägger mig, anars kan jag inte sova riktigt. eller knappt kan sova. För imorgon så ska jag och Elias till knalleland för att hitta någon födelsedagspresent till syrran/faster som fyller 18år.

Så blir att fixa det innan kalaset börjar vid fyra tiden. Kommer nog bli en hel del kort som tas imorgon på kalaset, dom kommer upp senare på kvällen. Nu tänkte jag kolla kvar på "farsan" och sen kanske gå och lägga mig för att försöka sova, men först ringa älsklingen.


Nästa inlägg kommer imorgon nån gång under dagen

Godnatt gott folk, ta väl hand om er där ute !


HEJ SÅ LÄNGE !!

Av Emil Löfgren - 13 april 2012 11:15

Godmorgon på fredagen den 13:e

Idag så vaknade vi vid tio tiden, snacka om att vi va trötta. Det va faktiskt Elias som väckte pappa idag och då jag blev väckt såg jag att det hade hänt en olycka i sängen, så det va bara att ta upp honom ur sängen för att byta på honom och sen byta om i sängen.

Tur va så hade jag tvättat hans sängkläder igår kväll, så det va torrt tills idag.

Nu om en liten stund så tänkte vi faktiskt åka till knalleland för att handla födelsedagspresent till syrran/faster, får se vad det blir. Vet inte riktigt vad hon önskar sig, men jag kommer la på nånting till henne. Så blir det gå där en stund eller två.

Sen senare idag så sker det faktiskt inte speciellt direkt, hoppas det blir fint väder så man kan vara ute i alla fall. Det är ju fredagen den trettonde idag, hoppas det ej händer mig nått.

Brukar faktiskt ha tur på dessa dagar, aldrig hänt mig nått negativt faktiskt och det är jag glad över. Vet många som har råkat ut för massvis med saker på fredag den trettonde.



Nu blir det få sig nått i magen och sen bege sig till Knalleland med lilleman och leta efter födelsedagspresent till syrran, har mina funderingar faktiskt. Får allt se vad det blir.

Här kommer lite nya bilder på Elias

                                                   








Skapa flashcards