Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Vidrigt !

Av Emil Löfgren - 12 april 2012 11:11

   

Sluta med snusket i Stadsparksbadet


Insändare. I söndags (1/4) var jag och min familj i Stadsparksbadet för att njuta av ett par timmar i vattnet. Så här i efterhand kan jag inte annat än förfäras över hur jag upplevde den äldre generationens hygienvanor!

För döm om min förvåning när vi i duschrummet, där jag och barnen tvålade in och tvättade oss noga innan vi gick vidare in (det är så jag är uppfostrad och det är också så jag vill lära mina barn att göra), ser två äldre damer, oberoende av varandra, helt hoppa över att duscha. Den ena kvinnan höll en liten flicka i handen och sade till henne att ”vi struntar i att tvätta oss, man behöver inte göra det. Kom så går vi in!”

Den andra damen kom in med baddräkten på och skvätte bara lite vatten över sina vader innan hon också – helt torr för övrigt – gick in till bassängerna. Och nej, de skulle inte bara sitta och titta på folk, de badade.

Nåja, vår familj lekte, simmade och hade trevligt. En stund innan vi skulle gå upp kom en äldre herre och satte sig vid strand-sängarna bredvid bassängkanten. Under de tio minuter jag och barnen var i vattnet nedanför honom hann han hosta upp slem fyra gånger. Allt detta slem som kom upp spottade han ut i handen och smetade ut över sitt eget bröst.

Jag har aldrig blivit så äcklad i hela mitt liv. Hur skall vi som föräldrar lyckas uppfostra våra barn till att inte ”äckla sig” när man är i simhallen, när den äldre generationen beter sig så här? Jag präntar in i mina barn om och om igen, att oavsett om man behöver kissa, spotta eller snyta sig när man är och badar, så går man in på toaletten och gör detta. Men varför skall jag lära barnen detta? Vad är vitsen? Allt mitt tjat står ju och faller när barnen så tydligt ser dessa äldre tanter och farbröder missköta sig så brutalt.

En tjock slemsträng hängde under flera minuter från den äldre mannens haka ner på hans bröst och jag fick verkligen kämpa mot kväljningarna. Lagom till att jag och barnen gick upp ur bassängen, steg han i och började blaska av sig på kroppen, det vill säga tvätta bort det slem han tidigare smort in sin kropp med. Jag kunde inte komma därifrån fort nog och jag led med dem som fortfarande motionssimmade när mannen gick i bassängen. Det klagas konstant på oss yngre, men det här var det absolut värsta jag sett i badhussammanhang!

 
 
Emelie

Emelie

12 april 2012 11:20

Fy fan va vidrigt !
Många sammanhang det klagas på de yngre.
Men då har dem inte heller åkt swebuss med äldre, har aldrig vart på make att de trycker en i ryggen o trängs som om dem ej skulle få plats.

http://emelieemanuelsson.bloggplatsen.se

Emil Löfgren

12 april 2012 16:01

Håller med, sånt folk som håller på att trycka en i ryggen då man åker buss är fett jobbigt. Dom brukar jag vända mig om och skälla ut typ, fråga va f*n dom håller på med och om dom tror det skulle vara skönt om jag gjorde detsamma på dom, då brukar dom oftast inte bry sig eller bara säga "oj, förlåt"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards