Livet som pappa

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Emil Löfgren - 12 april 2012 20:37

Godkväll bloggen !


Idag har det inte skett så värst mycket, jag va och hämtae Elias vid två tiden, sen så gick vi hem och busade och lekte fram tills vi åt maten vid fyra tiden. Efter vi hade ätit så va det igång att busa och leka igen, sen vid halv sex tiden så kom mamma/farmor hem, då hjälpta Elias henne med att packa ur hennes väska. Det brukar han göra varje gång hon kommer hem. Sen så vid halv sex tiden så gick jag och Elias ut med pappa/farfar en stund för att gunga och busa utomhus. Det va faktiskt riktigt gött väder då vi va ute.

Sen då vi kom in efter ha varit ute i det härliga vädret så blev det en del bus inomhus också, sen så va det dags för lilleman att bada lite. Sen efter badet så blev det välling time och sängdags. Jag satte mig i soffan och framför laptopen och kollar på lyxfällan. Helt jävla sjukt, det fallet dom har nu i kväll så dricker det paret cola för 900kr/mån.

Det är ju helt sjukt verkligen. Sen efter det programmet så blir det kolla på "se upp för dårarna", grymt rolig film faktiskt. Tänkte ta mig nått att äta också, men vet inte rikigt vad det blir för något, ine bestämt mig riktigt än. Sen blir det bara ta det lugnt resten autv kvällen och kolla på filmen och sitta vid datorn lite.


Nästa inlägg kommer imorgon !

Hej så länge !!

Av Emil Löfgren - 12 april 2012 11:11

   

Sluta med snusket i Stadsparksbadet


Insändare. I söndags (1/4) var jag och min familj i Stadsparksbadet för att njuta av ett par timmar i vattnet. Så här i efterhand kan jag inte annat än förfäras över hur jag upplevde den äldre generationens hygienvanor!

För döm om min förvåning när vi i duschrummet, där jag och barnen tvålade in och tvättade oss noga innan vi gick vidare in (det är så jag är uppfostrad och det är också så jag vill lära mina barn att göra), ser två äldre damer, oberoende av varandra, helt hoppa över att duscha. Den ena kvinnan höll en liten flicka i handen och sade till henne att ”vi struntar i att tvätta oss, man behöver inte göra det. Kom så går vi in!”

Den andra damen kom in med baddräkten på och skvätte bara lite vatten över sina vader innan hon också – helt torr för övrigt – gick in till bassängerna. Och nej, de skulle inte bara sitta och titta på folk, de badade.

Nåja, vår familj lekte, simmade och hade trevligt. En stund innan vi skulle gå upp kom en äldre herre och satte sig vid strand-sängarna bredvid bassängkanten. Under de tio minuter jag och barnen var i vattnet nedanför honom hann han hosta upp slem fyra gånger. Allt detta slem som kom upp spottade han ut i handen och smetade ut över sitt eget bröst.

Jag har aldrig blivit så äcklad i hela mitt liv. Hur skall vi som föräldrar lyckas uppfostra våra barn till att inte ”äckla sig” när man är i simhallen, när den äldre generationen beter sig så här? Jag präntar in i mina barn om och om igen, att oavsett om man behöver kissa, spotta eller snyta sig när man är och badar, så går man in på toaletten och gör detta. Men varför skall jag lära barnen detta? Vad är vitsen? Allt mitt tjat står ju och faller när barnen så tydligt ser dessa äldre tanter och farbröder missköta sig så brutalt.

En tjock slemsträng hängde under flera minuter från den äldre mannens haka ner på hans bröst och jag fick verkligen kämpa mot kväljningarna. Lagom till att jag och barnen gick upp ur bassängen, steg han i och började blaska av sig på kroppen, det vill säga tvätta bort det slem han tidigare smort in sin kropp med. Jag kunde inte komma därifrån fort nog och jag led med dem som fortfarande motionssimmade när mannen gick i bassängen. Det klagas konstant på oss yngre, men det här var det absolut värsta jag sett i badhussammanhang!

Av Emil Löfgren - 12 april 2012 09:29

Godmorgon bloggen !


Idag så hade jag och Elias lite sovmorgon, klockan ringde vid 8:20, men då jag vaknade av att klockan ringde så låg fortfarande han och sov. Så jag tänkte jag snoozar en stund till, så klockan blev 8:40. Då va det dags att väcka den sovande killen för att byta blöja och ta på honom kläder inför dagis idag. Han vaknade och va jätte glad, snacka om morgonpigg människa. Det gick jätte bra att lämna honom på dagis idag också, jag brukar oftast inte ha problem med att lämna honom, men visst det kommer dom dagarna då han ej vill till dagis.

Kom hem från dagis för en stund sen, stod där och pratade med dom lite.

Elias mamma hade bytt tider på dagis så jag fick skriva under ett papper och sen så sa jag till dom att den nya utvecklingssamtals tiden va okej för vår del. Så det blev ändrad till den 2 maj, ska bli kul faktiskt. Nu sitter jag vid datorn och tar det allmänt lugnt och lyssnar på lite musik. Tänkte äta lite frukost snart, får se vad det blir för gott. Idag mår jag lite bättre faktiskt, men jag har fortfarande kramper i magen men inte lite mycket som igår. Jag drack nyponsoppa igår, det kan ha gjort att kramperna dämpade sig lite.

Efter jag har ätit lite frukost så tänkte jag faktiskt spela mitt favorit spel German Truck Simulator och köra lite lastbil, det som jag gillar att göra.

Sen vet jag faktiskt inte vad som sker fram till då jag hämtar lilleman på dagis.

Ska kanske lägga mig i ett bad eller nått, det är inte helt fel faktiskt.


Senare idag så tänkte jag dra igång en frågestund på bloggen, där ni kan ställa alla möjliga frågor och ni får svar på alla frågor också. Så håll koll här på bloggen under dagen.


Hej så länge !!

Skapa flashcards