Livet som pappa

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Emil Löfgren - 11 april 2012 13:29

Idag vakande Elias vid halv åtta tiden och ville ha välling, så det va bara för mig att pallra mig upp och göra en välling till honom som han sen drack i sängen. Sen då den va uppdrucken så va det dags för att byta blöja, hade hänt en olycka i blöjan. Men sen efter blöj bytet så va det direkt ner på golvet utan body eller nått på sig, jo så klart blöjan bara. Sen fick jag jaga honom genom hela lägenheten och det tyckte han såklart va jätte skoj, men till slut så fick jag tag på honom, men då fick jag en grinig unge haha. Men det gick över fort så han fick sig en leksak att leka med då jag tog på honom. Så jag hade tagit på honom så va det direkt ner på golvet igen och leka med leksakerna. Här ville vi inte ligga stil eller så, fullt ös, som det ska vara. Sen så vid tio i nio tiden så va det dags att ta på sig ytterkläderna för att bege sig till dagis och lämna busungen. Då jag kom hem ifrån att lämnat honom på dagis så la jag mig direkt i ett bad, för jag kände mig illamående och kramper i magen. Har haft det hela dagen typ, vet inte riktigt vad det kan vara. Nu efter jag har ätit vitt bröd som älsklingen tipsade mig om så känns det lite bättre, men inte helt ändå. Undra vad det kan vara, orkar inte vara så här svag då jag har min son, vill ju kunna leka med honom och så.

Men jag för allt göra mitt bästa för att han ska ha det kul, vad gör man inte för sina barn. Nu här snart ska jag bort till dagis för att hämta hem busungen, sen direkt efter dagis så blir det hem till pappa/farfar och hälsa på en stund och tjöta och busa där.

Sen vet jag faktiskt inte vad som sker mer idag, bara ta det lugnt.

Försöka få bort mina kramper i magen och illamåenadet.

Men nu tänkte jag kolla runt lite på nätet och sen bege mig till dagis.


Hej så länge ! 
Sköt om er där ute !  

Skapa flashcards