Livet som pappa

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Emil Löfgren - 10 april 2012 23:15

Godkväll mina blogg läsare !

I tidigare inlägg pratade jag ju om att jag skulle till AF och f-kassan, det gick faktiskt väldigt bra på båda sakerna. Dock så sa AF att den där utbildningen jag pratade om, vet dom inte riktigt så värst mycket om, inte han jag pratade med i alla fall. Dom skulle kalla mig på ett möte, så får jag la fråga mer då de mötet är, på hur jag ska gå till väga om jag ska söka till den utbildningen. Sen så gick vi över till f-kassan och är skulle jag lämna in papper för att vi ska dela upp barnbidraget, vi har gjort det innan, men då har Elias mamma fört över till mitt konto, så nu nästa månad (maj) så kommer det splittas automatiskt. Så halva barnbidraget kommer in på mitt konto den 20e varje månad hädanefter. Slipper man tänka på att påminna henne att hon ska föra över pengarna, den glömska människan.

Sen då vi hade varit på dom ärendena så gick vi faktiskt till mcdonalds och tog oss ått att äta faktiskt, blev varsin cheeseburgare och varsin mikshake. Det satt gött i magen, sen efter det så va det dags att åka bussen hemåt och för att bege sig till dagis och hämta lilleman. Där möttes jag av en jätte glad kille då han fick syn på pappa, ville upp till mig direkt och så fick jag en jätte mysigt kram av honom. Av Johanna som jobbar på hans dagis fick jag ett par papper också, ett papper där jag skulle fylla i hur Elias har det hemma och såna där saker och det andra pappret va utvecklingssamtal på dagis.

Ska bli riktigt intressesant faktiskt att gå på det, se hur det går för honom på dagis och så. Men jag frågar alltid på dagis då jag hämtar honom hur dagarna har varit, dom flesta dagarna har det varit kanon, ätit bra, sovit bra och såna där vanliga saker.

Men jag är så nyfiken på hur det går, därför frågar jag.

Så jag ser faktiskt fram emot detta möte med personalen på dagis.

Dock så kunde inte Elias mamma, men då får hon boka en egen tid med dom. 
Jag ska gå på den tiden jag fick utav dom i alla fall, den 23 april.

Det är den veckan jag har honom, så det är ju perfekt. 


Idag så har Elias varit väldigt trött efter dagis, kliat sig i ögonen ett antal gången efter dagis. Han har sprungit omkring som bara den idag, kul att se han springer så som han gör.

Jag la honom vid åtta tiden idag, han tog vällingflaskan direkt. Han somnade direkt, för jag hörde inte ett ljud ifrån sovrummet i alla fall. Sen så kollade jag och älsklingen lite på tv innan hon skulle åka hem. Hon åkte med bussen hemifrån mig vid tio tiden, så nu sitter hon på bussen hem. Det känns tomt utan dig hjärtat, men vi ses snart igen så.

Imorgon så blir det dagis för Elias del som vanligt vid nio tiden, sen då jag har lämnat honom där så blir det hem och äta lite frukost och sen bege sig hem till pappa för att prata med honom lite. Han ville att jag skulle komma dit imorgon efter jag lämnat lilleman på dagis, jag tror jag vet vad han vill prata om. Men det skriver jag helst inte ut här på bloggen.

Sen efter jag har varit hos honom vet jag faktiskt inte vad som kommer ske, bara ham och ta det lugnt. Kollar lite på arbetsförnedringens hemsida på jobb och kanske söka ett och annat jobb då jag ändå är igång. Sen snackade dom på arbetsförnedringen om nån kurs som kanske håller på att starta inom kort, men han skulle återkomma mer om det senare då han vet mer exakt om tid och så där.

Just nu så sitter jag i soffan och har datorn i knät och dricker lite kall cola och kollar på tv, men där finns det knappt nått att kolla på.

 Har små funderingar på att lägga mig i ett varmt bad om en liten stund, det va faktiskt ett par dagar sen sist nu faktiskt. Älskar att bada varmt, bara ligga där och ha det gött.

Nä, nu kommer jag faktiskt inte på nått mer att skriva om.

Det blev ett långt inlägg som vanligt typ, lyckas alltid komma med långa inlägg.

Men det är så då man har många tankar i huvudet.

Men nu ska jag lägga ner bloggandet för idag och kolla vidare på tv och sen bada.


Ni får ha det kanon bra tills nästa gång vi "hörs", sköt om er där ute !

Ta vara på varandra som om det vore den sista dagen !
Hej så länge ! 



Här kommer en bild på Elias och hans favorit leksak.

 

Av Emil Löfgren - 10 april 2012 09:54

                                                                                             

Av Emil Löfgren - 10 april 2012 09:34

Godmorgon bloggen !   


Elias väckte oss vid halv åttatiden idag, jag gick upp och gjorde en välling till honom. Så han låg kvar i sängen och drack upp den, så ville han upp ur sängen vid åtta tiden. Så va det bara att ta upp honom, då va det dags att byta bajs blöja, inte det trevligaste på morgon, men ett måste. Sen efter blöjan va bytt så ville han ner på golvet och leka med sina saker och det fick han såklart, sen efter en stund så va det dags att ta på sig ytterkläderna och bege sig ut i det tråkiga vädret och gå till dagis. Det va inga problem att lämna honom på dagis, brukar sällan vara problem att lämna honom faktiskt. Idag då vi kom till dagis, vad tror ni stod där på en skylt. Jo, det på skylten stod det "BLÖJOR SLUT", jag lyckas alltid att få den. Så jag ringde direkt till hans mamma och sa till henne att jag lämnar blöjor för denna veckan, så hon får lämna ett helt nytt paket på måndag. För hon har ju honom där 5 dagar liksom och jag har honom tre dagar bara. Så hon får allt göra lite jobb. Sen då jag och älsklingen kom hem igen så va det dags att äta lite frukost, det va riktigt gött att få i sig lite frukost faktiskt. Nu tänkte jag kollar på arbetsförnerdringens hemsida och leta efter en utbildning. Dom söker tydligen 1000st ungdomar till Volvo, det är till produktionen dom söker folk. Då bjuder arbetsförnedringen på utbildningen i ett år. Jag snackade även med Niklas om det också och han va sugen på att söka det också faktiskt, så förhoppningsvis blir det att vi tar den utbildningen..

För det leder tydligen till jobb efteråt och det tackar man ej nej till faktiskt.

Sen vid elva tiden så ska Niklas ringa mig, för vi ska ses då han ändå är i Borås och gör ärenden. Då tvingade jag honom att träffa mig haha, men det vet jag att han vill.

Så han ska höra av sig efter det, så ska vi se vad vi hittar på.

Får la se om vi går till arbetsförnedringen då eller om jag gör det innan, för jag ska till Willys och handla lite saker också eller kanske gör det sist för jag ska köpa mjölk där och det är inte så värst bra att gå omkring med, visst det är inte så värst varmt ute.

Men jag får se vad jag gör, vi kanske går i knalleland en stund eller nått först.

Nä nu tänkte jag faktiskt spela lite German Truck Simulator och sen bege oss ner till stan för att avverka ärendena. (fin stavning)


Ni får ha en fortsatt trevlig dag och ta hand om er där ute ! 

Hej så länge !   

Skapa flashcards