Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

29/3-12 - 8:23

Av Emil Löfgren - 29 mars 2012 08:23

Gooodmorgooon !

Elias väckte mig vid halv åtta tiden, då tyckte han att pappa skulle vakna och gå upp och göra en välling till honom. Jag hade inget val, gick upp och gjorde en välling, så fick han den och låg i sängen och drack den. Sen han hade druckit upp den så ville han ur sängen, så jag tog ur honom och så bytte jag blöja på honom och satte på honom kläderna han ska ha på sig då han går till dagis idag. 

Så just nu så leker Elias med sina leksaker på golvet, han kör just nu traktorn fram och tiilbaka och det låter "bruuum bruuum" ifrån honom, så söt är han då han jag sina ljudeffekter till leksakerna.
Så här snart ska vi ta på oss ytterkläderna & gå till dagis, för han börjar vid nio tiden. Lite gött med sovmorgon.

Sen blir det hem för mig och bara ta det lugnt och vänta tills älsklingen kommer.

Då hon kommer ska vi ringa lite viktiga samtal, som förhoppningsvis kan förändra lite saker och ting. Får i alla fall hoppas på det. Så ni som läser bloggen kan ju hålla tummarna för oss, men jag berättar inte riktigt än vad det handlar om. Jag berättar då vi vet mer och bestämt oss helt.








Jag har lite små funderingar på att starta nytt, alltså inte jobb eller så.
Starta om livet lite och så, mer än så berättar jag inte.

Skriver kanske om det lite senare i nått inlägg.
För jag har inte riktigt besämt mig riktigt än, därför går jag inte ut med det.

Det håller jag för mig själv ett tag till, tills den dagen jag vill kläcka ur mig det.

 



Nu har jag äntligen hittat mig en laptop som är perfekt för det jag behöver den till. Den hade varit perfekt till betala räkningar, surfa på & ha med då man åker iväg eller då Elias sover i rummet så kan man sitta vid den i vardagsrummet.






Nä nu blir det ta på sig ytterkläderna och bege sig till dagis för att lämna Elias.

Sen hem och äta frukost och kanske ta mig en dusch eller ett bad.





HEJ SÅ LÄNGE !  













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Skapa flashcards