Livet som pappa

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Emil Löfgren - 28 mars 2012 13:27

Nu blir det ut i det fina vädret och fotografera lite, sen vid två tiden blir det hämta Lilleman på dagis. Sen efter det vet jag faktiskt inte vad som händer, blir kanske ner till Ica Maxi och handla hem lite saker. Dom har ju billigt godis där nere nu , 29.90kr/kg Jag kommer nog köpa hem mig en del tror jag, jag älskar verkligen godis och perfekt att det är så billigt. Om det blir några bra bilder så kommer dom nog upp på bloggen idag eller imorgon förmiddag.






HEJ SÅ LÄNGE GOTT FOLK ! 

Av Emil Löfgren - 28 mars 2012 10:37

Här kommer bilderna upp som syrran tog i måndags då vi va på lekplatsen och lekte 


                                                                                                               

Av Emil Löfgren - 28 mars 2012 09:22

Hej gott folk ! 


Väckarklockan ringde 8:20 idag, jag råkade trycka på knappen "stäng av" så råkade vi somna om igen. Men tur va så vaknade vi vid 8:45 igen, så då gick vi upp och så bytte jag blöja på Elias och tog på honom kläderna han skulle ha till dagis. Sen så i hallen så stod han och började krampa, jaha då va det dags för bajsning. Det va bara att ta in honom i rummet igen och byta blöja, men sen då jag väl fick på honom kläderna igen och så. Då kom jag på att jag hade glömt hans jacka under vagnen igår då jag ställde in den i förrådet, men tur va så va den kvar då vi kom ner till vagnen. Sen så gick vi till dagis, det va många som va ledsna där idag. Men Elias glad som vanligt då man lämnar över honom till dagispersonalen. Johanna dagisfröken sa "Du är alltid glad då pappa lämnar dig, Elias" och det stämmer faktiskt.
Hänt nån gång då han blivit ledsen, men det är väldigt sällan faktiskt.

Sen så gick jag hem, satte mig på en parkbänk utanför huset och njöt lite av morgon solen.

Så försökte jag ringa min soc gubbe, skulle fått in mina pengar igår 15:00, men fick inte in ett öre. Så jag stod fast på Ica Maxi igår med Elias, scannat in det jag skulle köpa. Sen då jag kolla kontot hade jag inte ett öre, så jag fick ju panik typ där inne. Men min snälla och underbara pappa räddade oss i nörden, han kom dit med pengar som jag fick låna så länge tills jag får mina. Hoppas verkligen jag får dom idag, annars vet jag inte vad jag gör.

Min soc idiot gubbe va tillbaka 13:00 idag, då ska jag fan ringa och kolla med honom va fan mina pengar är. Nu tycker jag han är skyldig mig en lägenhet för de felet han gjort.

Men det kommer jag aldrig få av den där idioten, trögare & efterbliven människa får man leta efter. 


Nu här nyss så ringde älsklingen mig, jag ringde henne innan då jag va på väg hem ifrån dagis. Men då skulle hon betala räkningar och sa att hon ringer upp mig senare.
Hon va på väg till sin kurs, men dom började nu så fick lägga på.
Men vi skulle höras på sms under dagen.

För min del blir det nog äta lite frukost här strax och sen lägga mig i ett varmt bad, det blev ju inte av igår då jag skulle göra det. Jag gick istället och hälsade på min kusin och hade det riktigt trevligt. Va inte igår vi träffades direkt. Jag satt och kollade på då han grejade med sin tjejs cross, faktiskt väldigt intressant. För han kan väldigt mycket om crossar och så. Sen så kollade vi igenom hans PS2 spel, eller hans tjejs spel rättare sagt, hon skulle ge sig av med några. Så jag hittade 6st jag hade velat köpa, så jag ska göra det då jag får mina pengar. För jag har knappt några spel till PS2 i nu läget.

Sen ska jag till knalleland och kolla vidare på PS2 spel nån dag, vill ha fotbolls spel, bil spel och nått annat kul spel. Fifa spelen lär ju vara billiga nu, i alla fall FIFA 06 och fram till 10 kanske, men sen ska jag försöka leta efter alla GTA spelen också. Tycker om såna spel.




Har stora funderinga på om jag ska göra om min blogg lite, ny header och sen inte ha vit svart, ha svart vit istället. Svart bakgrund med vit text, men har ej bestämt mig.

Kan ni hjälpa mig genom att kommentera detta inlägget och skriva önskemål om vilken färg jag ska ha på min blogg och så. 


Skriv gärna en kommentar på vad ni tycker jag ska göra på min blogg, om jag ska ha frågestund eller om jag ska skriva om nått speciellt, vad som. Kom med förslag !



Nu för min del blir det äta lite frukost, sen lägga mig i det vaaaaaarma badet och njuta.




HEJ SÅ LÄNGE  !!

Ovido - Quiz & Flashcards