Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

27/3-12 - 9:52

Av Emil Löfgren - 27 mars 2012 09:52

Hellu Hellu !


Idag så vaknade jag och Elias vid halv åtta tiden, jag gick upp och gjorde en välling till honom som han drack sen i sängen. Sen så ville han ur sängen ner på golvet för att leka, men först innan det så bytte jag blöja på honom och tog på honom kläderna han skulle ha på sig då han går till dagis. Sen så lekte han på golvet fram tills vi skulle klä på oss för att gå till dagis. Syrran följde med oss till dagis idag. Snacka om att det är fint väder redan då jag lämnade honom på dagis strax innan nio. Det ska bli upp mot 17-18 grader idag, jag klagar vekrligen inte då såna tempraturer kommer. Jag mer njuter av det då. Då jag kom hem ifrån att lämnat honom så satte jag mig vid datorn och strax ska jag lägga mig i ett bad tänkte jag faktiskt och bara ha det gött. Jag älskar verkligen bada, som ni kanske har märkt. Jag kan bada flera gånger om dagen om det ska vara så, inga problem för mig.
Sen då jag ska hämta Elias vid två tiden så får jag inte glömma lämna blöjor på dagis, för det va tydligen slut då jag kom dit idag, men dom hade så han klarade sig fram tills han slutar. Jag börjar undra om det är bara jag som lämnar blöjor där, för den skylten "blöjor slut", står alltid då jag har honom på dagis. Men men, det är bara att lämna inget mer med det. För han måste ju ha blöjor på dagis liksom. Då jag har hämtat honom på dagis så ska vi ner till hans gudmor, hon ska ha honom några timmar idag. Sen ska jag vidare till knalleland för att handla och sen upp till Sjöbo för att köpa en jacka jag har vunnit på Borås Loppis på Facebook. Sen blir det ner till Carina (Elias gudmor) för att hämta hem Elias, blir nog att vara ute då vi kommer hem, för det ska ju vara så fint väder idag så.

Jag passar verkligen på att vara ute i detta fina vädret så mycket jag bara kan.


Nä, nu tänkte jag käka nått och sen krypa ner i det vaaaarma badet.


Här kommer lite bilder ifrån då jag, pappa, syrran och Elias va på lekplatsen igår


       

Här kommer även en video ifrån igår på lekplatsen


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards