Livet som pappa

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Emil Löfgren - 24 mars 2012 13:32

  Stor däckstöld i Borås


Däckfirman Vianor på Von Lingens väg på Hedvigsborg i Borås har under natten blivit av med ett femtiotal lastbilsdäck på fälg.

Tjuvarna har brutit upp sju containrar på firman och på så vis kommit över däcken. Värdet på däcken är ännu inte känt.

Polisen är mycket intresserad av tips, och tror att det är stor chans att det finns vittnen.
– Det ligger ju precis bakom Statoil som är nattöppet, så det kan mycket väl finnas någon som har sett något. Och då är vi intresserade givetvis, säger Per-Anders Aronsson, inre befäl vid Boråspolisen.

Stölden kan ha inträffat någon gång mellan 18.30 i går kväll och 6.30 i morse då den upptäcktes. På fredagsmorgonen gjorde polisen teknisk undersökning på platsen.


Tips kan lämnas till polisen på telefonnummer 114 14.

Av Emil Löfgren - 24 mars 2012 12:53

 


Diesel, världens underbaraste katt

 

Av Emil Löfgren - 24 mars 2012 12:33

Morsning korsning !


Igår så tog jag och hjärtat det allmänt lugnt och njöt av det underbara vädret.

Va en del ute och fotade och åt glass samt drack cola i solskenet.

Sen på kvällen så satt vi vid datorn och lyssnade på musik och hade det allmänt trevligt.

Sen vid tio tiden så började American Pie 2 på tvn, så då va det dags att röra på dö fettet för att sätta sig vid datorn och så att hennes pappa kunde få datorn. Sen kom vi inte i säng först än vid tre tiden tror jag, för hjärtat somnade med Diesel på sig i soffan.

Sen när jag äntligen fick henne att vakna så gick vi och la oss.

Jag vaknade runt halv tio tiden idag, jag försökte få liv i hjärtat som låg och sov brevid mig.

Men det va meningslöst nästan, då hon öppnat ögonen lite så sa jag "jaha, så du har tänkt att sova bort hela dagen. Klockan är redan halv tolv".

Den lätte gick hon på, klockan va bara strax innan tio, så hon blev lite små sur på mig att jag väckte henne så "tidigt", orka sova bort hela dagarna då det är så här fint väder ute.
Ska ta vara på alla soliga dagar vi får nu, kan vara över när som.


För en stund sen så åt vi frukost och nu här snart ska älsklingen in i duschen, sen tror hon att hon ska få ha datorn och blogga, men det kan hon glömma. MOHAHAHA !

Men det är klart hon ska få göra det, så elak är jag faktiskt inte.

Senare i eftermiddag så åker vi till Borås, för hennes pappa får besök över helgen.

Så han kör upp oss till Borås, jätte snällt av honom faktiskt.
Han ska ju ändå vägarna förbi där, så han släpper av oss.

För det fanns ingen sovplats för varken mig eller hjärtat, så jag frågade snällt min mamma om det va okej om vi kom till Borås och sov där och det va inga som helst problem.

Så vi är la i Borås kring sex tiden, så det blir hem och lämna Elias vagn som har stått här hela veckan och sen bege sig till Byttorp för att köpa en skrivare som jag vann på borås Loppis på facebook igår. En skrivare med kopiator, scannare och skrivare i, snacka om mycket för 60kr bara. Fatta 60kr för den skrivare och få med så mycket.

Dock så kostar patronerna en del, men det är de ju värt då man får en skrivare för de priset som jag fått det. Gött då kan man skriva ut viktiga papper och så vidare från min dator, slippa låna mammas eller be nån annan skriva ut det åt mig.

Sen blir det hem till mig igen och ta det bara lugnt resten av denna lördagen.

För imorgon får jag Elias tidigare !!

UNDERBART !!
Varför jag får det, jo det är därför att Niklas berättade för mig att han ska till Borås imorgon och köpa körkortsböcker och sen ska han och Mia (hans barns mamma) samt barnen till Leos Lekland i Borås, då frågade jag om vi kunde följa med, det va inga problem att vi gjorde det. Så jag frågade Elias mamma om det va okej om jag fick honom tidigare, så jag ska få honom redan vi två tiden imorgon, känns riktigt underbart att få tillbaka pappas prins igen. Saknat honom så enormt mycket, gött att få han tidigare än fem tiden också. Ska bli kul att hitta på nått så kul med Mia, Niklas & Johanna samt med barnen. Kommer nog ta en del kort skulle jag tro, tar nog med mig kameran.

Om det blir några bilder så kommer de upp på bloggen nån gång nästa vecka då jag har tid.

Efter älsklingen har duschat så blir det kanske bege sig ut i det fina vädret.


Skriver nog ett inlägg senare ikväll då jag sitter vid min älskade dator som står och väntar på mig där hemma



.

Hej så länge !


Ha en forsatt trevlig dag !

Ovido - Quiz & Flashcards