Livet som pappa

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Emil Löfgren - 22 mars 2012 23:34

Godkväll bloggen !


Idag vaknade jag och älsklingen kring tio tiden, det första vi gjorde då vi vaknade va att sätta oss vid tvn och där satte jag mig för att spela lite PS2. Jag spelade ett par matcher, sen va det dags för att stor städa lägenheten. Med hög musik och solsken in genom fönstret så va det fullt ös för oss i städandet. Sen efter vi hade städat klart så blev det att gå ut på en promenad i det fina vår vädret. Helt underbart väder det har varit idag. Tog en del bilder också faktiskt, sen så träffade vi på en jätte söt och kelig katt. Den va jätte fin faktiskt.

Bilderna som togs idag kommer nedanför texten.

Sen då vi kom hem efter promenaden så blev det faktiskt att fika.

Vi glömde ju fika upp våra munkar vi köpte igår.

Sen vid halv sju tiden så ställde jag mig för att göra biffar som älsklingen sen stekte.

Snacka om team work där, kanon goda blev dom också och mätt och belåten blev jag.

Sen så tog vi det allmänt lugnt resten av kvällen.

Vi kollade på "sveriges värsta bilförare", ärligt talat vart har dom fått sina körkort ifrån.

Dom kan ta mig fan inte köra, till och med jag som ej har körkort kör bättre än dom.

Dom skickade inte hem nån med sitt körkort idag, så det är kvar 4st par.

Ett par är från Falkenberg, han som kör bilen kan verkligen inte köra.

Han kör typ i 70km/h på varje övning dom gör, kör som en biltjuv typ.

Dom brukar få gula tröjor för dom som har kört sämst under veckan, denna veckan så fick alla fyra paren varsin gul tröja att ta på sig. Allt så har ingen kört bra.

Efter programmet så kollade vi på nått program som jag ej minns.

Sen efter en stund så satte jag mig vid datorn för att kolla lite saker på komplett, blocket och Borås loppis. Hittade massa grejer jag vill ha och så. Bara pengar som fattas.

Nu här om en stund blir det nog att gå och lägga sig för att sova, för älsklingen ska upp tidigt imorgon och iväg till sin kurs hon har på vardagarna. Jag blir hemma, hennes pappa är ledig imorgon. För han ska lämna in bilen på lagning av framruta, dom har slarvat då dom monterade på den nya. För denna nya rutan läcker det in vatten och sånt, inte okej.

Händer inget speciellt imorgon heller, om det är fint väder då älsklingen kommer hem så blir det nog att gå ut och njuta av det fina vädret och fotografera lite skulle jag tro.

Jag tänker verkligen ta alla chansen jag har att vara ute i det fina vädret, man vet aldrig då det försvinner. Ska vara fint hela helgen vad jag har hört och sett.

På lördag så åker vi hem till mig , för älsklingens pappa ska få besök ifrån Vara.

Då finns det ingen sovplats för varken mig eller älsklingen, då får vi åka hem till mig och sova där. Tur är att han kör oss till Borås på lördag, sen så hämta han henne på söndag eftermiddag. Dom bilder jag lägger upp är omredigerade och tagna med min mobil.



Ytterby Station


Den söta och keliga katten vi träffade på ute

 

Ytterby tunneln

 

Piggme till flickvän

 

Första vår tecknet jag sett i år

 

Älsklingen står och njuter av sin första glass detta året

 

Här står äver jag och njuter av min första glass detta året

 

Äntligen har älsklingen hittat sig en ny vän och även en i hennes längd, hahahaha

 

Mums mums så underbart god den va

   



Godnatt gott folk !

Skapa flashcards