Livet som pappa

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Emil Löfgren - 20 mars 2012 10:11

Oj va ett tag sen jag bloggade nu.

Har haft en del att göra dock.


Men idag så vaknade jag upp bredvid min underbara älskling kring halv åtta tiden, hon skulle iväg på ett möte med arbetsförmedlingen. Så klockan ringde då, så hon gick upp och gjorde i ordning sig för att åka iväg. Då gnatade jag ner till City Gross för att köpa lite saker, en överraskning till henne. Sen så va jag över på City Gross Speciall och kollade lite saker, dom säljer elektronik prylar och kläder där och såna saker. Hittade massa skoja där.

Det blåste väldigt mycket ute idag faktiskt, ser ej ut att bli fint väder idag.

Då blir det att hålla sig inne. I söndags så tog jag med mig mitt PS2 till älsklingen, men då jag skulle spela dom tre spelen jag hade med mig så fanns det ETT spel av TRE, surt det va asså och det spelet som hade en skiva va så klart ett fotbolls spel, inte fifa som jag hade önskat på. Det va nått annat fotbolls spel. Dom fodrallen som va tomma va, Need For Speed och FIFA 07, hoppades på att Need For Speed hade skivan med sig, men nepp det fanns ingen där då man öppnade fodrallet. Fan så sur jag blev då dom va tomma.

Men vi spelade faktiskt fotbolls spelet igår och det va la helt okej.

Vi spelade två matcher och sen ett par straffläggningar, de va faktiskt kul.

Igår kväll så händer det inte så överdrivet mycket faktiskt, tog det allmänt lugnt.

Kollade på 112 - på liv och död och tog det bara lugnt.

Kollade sen på "får vi följa med?" med Filip och Fredrik, grymt bra program faktiskt, sen vid tolv tiden kollade vi på reprisen på "familjen annorlunda". Snacka att dom har många ungar i dom familjerna, en av familjerna ska ha en unge till och dom är redan 10st i nuläget i familjen, snacka om många ungar dom får ta hand om asså.
Sen så slockande vi la kring ett tiden.


Just nu sitter jag vid datorn och kollar runt lite, kollar efter billiga PS2 spel.

Är sugen på att skaffa mig lite mer spel faktiskt.
Men är mest sugen på ett PS3, hade varit det ultimata faktiskt.

Men längre fram så blir det att skaffa sig ett sånt också, spara lite pengar först.

Finns en hel del roliga spel till den konsollen än till PS2.


Senare idag så blir det troligtvis att åka in till stan (Nordstan) och gå till 3 butiken och kolla om dom kan laga min andra iPhone 4. För det går ej att låsa den, högtalaren funkar inte och lite små saker. Min försäkring på telefonen gick ut den 14 Mars 2012, lite surt att det är 6 dagar sen.: Men hoppas dom är snälla och låter mig få fixa den, annars stryper jag dom. Men älsklingens syrra ringde mig här nyss och sa att man kan ta det på hemförsäkringen ananrs och det hoppas jag faktiskt. Hade varit perfekt om det gick.


I söndags så lämnade jag Elias till sin idiot mamma också, hon frågade inte ett piss om Elias vecka. Inte hur det har gått på dagis, hur han har mått eller nått annat om honom.

Va typ ta emot honom stå där i 2min och snacka och sen skulle hon gå tydligen.
Snacka om oansvarig "mamma" Elias har asså.

Jag skulle kunna göra allt för att få egen vårdnar om honom, hon har ju socialen sen innan på sig och jag är helt ren. Hon har ju en son till sen innan på 3år i april i år. Han blev omhändetagen förra året i juni, på grund av att hon ej kunde sköta om honom.

Låste in sig i sin lägenhet, gick inte ut på ett par dagar med sonen, öppnade inte dörren då hjälpen stod utanför dörren och lite andra saker. Snacka om att man är rädd att det ska ske igen och med Elias, hoppas verkligen inte det sker, bäst för hennes del.

För annars får hon se på fan ska hon veta, då blir jag inte glad asså.

Så jag tänker kämpa och göra ALLT jag kan för att få egen vårdnad på Elias.

För känner mig rädd gå han går till sin "mamma", att han blir fel behandlad där.


Skriver nog ett inlägg lite senare idag.

Hej så länge !

Ovido - Quiz & Flashcards