Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

8/3-12 21:09

Av Emil Löfgren - 8 mars 2012 21:09

Lugn dag samt lite fotografering utomhus !


Idag har vi bara tagit det lugnt, vaknade kring tolv tiden idag.

Snacka om att vi va trötta, men ändå kände jag mig trött då jag vaknade.

Då jag tittade ut genom fönstret så va det lite vitt på marken och vitt på gräsmattorna.

Denna skit ska ej komma mer, nu ska det vara vår inte nån j*vla snö på marken.

Nu ska all grus och sånt bort, det ska vara bart på marken så vi kan välkomna våren.

Sen så städade vi lägenheter lite, diskade och dammsugade lite och så.

Sen slappade vi framför tvn och tittade på sjukhuset, mycket intressant program faktiskt.

Då det programmet va slut så beslutade vi oss för att gå ut och fota lite, men det blev inte direkt då vi planerade det. Vi gick ut strax innan sex tiden och va hemma en timma senare.

Vi gick omkring här och helt plötsligt så hamnade vi inne i en hage.

Så jag tänkte jag går la upp för kullen som fanns där och tro f*n att det stod 6-7st bergsgetter där uppe på toppen. Jag höll på att ramna omkull, för det va inte direkt de jag va inställd på att få se då jag kom upp där. Men dom gjorde ingenting, stod där och kollade på oss och åt mat. Vi va la cirka 5-10m ifrån dom och dom gick inte änns mot oss.

Vi tog lite kort på dom och sen så planerade vi gå vidare längre in i hagen, men vi visste inte riktigt vägen så vi vände om och gick den vägen vi kom ifrån. Vi fortsatte den vägen vi svängde av ifrån och då vi kom en bit på den vägen så va vi helt plötsligt vid ett stall fullt med hästar. Vi mötte även 3st hästar på vägen dit också, mörka fina hästar faktiskt.

Sen blev det faktiskt lite väl kallt att vara ute och fota, så vi beslutade oss för att gå hemåt igen. Väl på hemvägen så gick vi förbi City Gross och köpte med oss lite gott gott hem och en 2L cola såklart samt torrfoder till vår söta lille Diesel. Han har verkligen blivit stor nu, i maj så blir han hela ett år redan. Snacka om att tiden går fort.

Så nu resten av denna kvällen blir det bara ta det lugnt, kollade nyss på sveriges värsta bilförare och dom fick testa på folkrace idag. Jag blev grymt sugen själv på att testa på det, fick en hemsida av en kompis där man kan köpa såna upplevelser, lätt värt att lägga lite pengar på sånt och köra det nån gång. Men det är ju en upplevelse man kommer få spara pengar till ett tag, men lätt värt att göra det faktiskt. Fanns två saker jag skulle vilja göra, första är att köra fyrhjuling i skogen och andra är köra folkrace.

Fatta vad kul det hade varit, det hade passat mig perfekt. Jag som älskar att köra fordon.


BIlderna vi tog idag, kommer upp lite senare. Har ej med mig min överföringskabel.

Men på söndag kommer dom bilderna kanske upp, om inte älsklingen har överföringskabel här hemma. I såna fall kommer dom upp imorgon eller nått.


Skriver nog inget mer inlägg idag, så jag säger godnatt nu.

Nästa inlägg kommer imorgon troligtvis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards