Livet som pappa

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Emil Löfgren - 14 februari 2012 09:06

Klockan ringde 7:30 idag, då va det tydligen dags att gå upp. Elias va inte riktigt vaken faktiskt, jag lät han sova lite. han vaknade tio minuter senare faktiskt, behöver ej väcka honom inte. Jag vaknade av att jag hade jätte ont i vänstra handen, inte en aning vad jag har gjort, har säkert legat konstigt med den under natten. Den gör ont i vissa lägen bara, men att bära Elias är ingen som helst problem. Men i alla fall. Sen så efter jag hade tagit upp Elias ur sin säng, så va det att byta blöja och sen på med nya fina kläder. Sen fick han leka lite och sen va det tid för att ta på sig yttekläderna för att gå till dagis. Han va jätte duktig idag då jag skulle ta på honom, bråkade inte alls. Satt bara där och va en riktigt duktig kille. Gick jätte bra att lämna honom på dagis och så också. Sen va det för mig att gå hem, på hemvägen så träffade jag på Ida och hennes dotter Olivia. Stod och snackade en stund, väldigt sällan man träffad dom liksom. Sen så när jag kom hem så satte jag faktiskt mig vid datorn och där sitter jag nu, om en liten stund tänkte jag faktiskt lägga mig i ett vaaaaaaaaaarmt skum bad och bara koppla av. Det älskar jag att göra, alltså att bada. Sen vid 13:30 tiden så slutar Elias dagis, så då blir det gå och hämta honom där och hem och packa. För ikväll/natt så ska han sova hos sin gudmor faktiskt, hon ville ha honom inatt. Det får hon så gärna faktiskt, då passar jag på att bjuda hem älsklingen hit. Det är ju ändå alla   ´s dag idag faktiskt, så det blir att åka ner till Hemmakväll och hyra nån/några bra film(er) och sen köpa oss nått gott att dricka och äta. Sen hema och bara koppla av och mysa hela kvällen låååång. Men innan vi ska till Hemmakväll så ska vi iväg och göra en hemlighet först, men det får ni veta då det är helt klart och så där. Det kommer lite senare i nått inlägg kanske, lovar inget. Så detta ska nog allt bli en lyckad alla   ´s dag, för hoppningsvis. Den blir den man gör den till, jag ska göra allt för att få den bra och så. Sen vet jag också vad jag ska köpa till älsklingen, men det avslöjar jag inte heller. För hon brukar läsa min blogg och då vet hon ju vad hon får av mig, inte lika kul då om hon får reda på överraskningen. 


Nä nu ska jag sluta skriva, dags för min del att äta lite frukost och sen lägga mig i det vaaaaaarma skum badet och bara ha det förbannat gött.


Hej så länge !   



Slänger även in några bilder på mig och älsklingen, kärleken till dig är verkligen obeskrivlig.

Går ej att förklara med ord, jag älskar dig mest av allt 

   

         

Skapa flashcards