Livet som pappa

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Emil Löfgren - 3 februari 2012 11:07


Idag ska jag och älsklingen åka och kolla på denna vagnen till Elias.

 

Sen så blir det köpa en åkpåse till honom.



Sen så blir det köpa en bilbarnstol också.  

 

Av Emil Löfgren - 3 februari 2012 10:33

Jag och Elias vaknade kring 7 tiden idag, då va det dags att gå upp och byta blöja och ge hen välling.

Sen så kröp han runt på golvet lite och lekte med sina bilar, så hörde man "bruuum bruuum" ifrån rummet.

Sen vid åtta tiden så va det dags att gå till dagis i det grymt kalla vädret, va kring -16 grader.

Höll ju nästan på att frysa i hjäl då man gick ute.


Elias ord han kan nu: Pappa, lampa (eller han säger "ampa" och pekar på lampan), mamma, titta, där.

Han tar verkligen efter en väldigt lätt nu har jag märkt, igår då jag satt och trummade på bordet så efter några sekunder så gjorde han exakt samma som jag. Snacka om att han tar efter en lättare nu än innan. Men det är kul att han utvecklas och lär sig saker, men man får verkligen passa sig vad man gör nu och så där. Sen så är det verkligen inte långt kvar tills han släpper helt och hållet, han håller knappt i fingrarna då han går med en. Han går längst med möbler och såna saker också, åker mycket runt i sin lära-gå-bil också, det älskar han. Så det kommer när som helst då han går helt själv, jag längtar men ändå inte. Klart blir det lättare då han går, men ännu mer jobb. Men då får man vara mer uppmärksam vart han är och vad han gör. Den han åldern han är nu (15 månader), då lärde jag mig att gå. Så jag va också ganska sen, men det är inte konstigt, jag hade öroninflammation till och från, så det försämrade ju min balans lite sa mamma och pappa till mig.


Just nu sitter jag och kollar runt lite på nätet och äter frukost, idag blev det som vanlig cornflakes och ett glas apelsinjouice. Mycket god frukost faktiskt. Va nyss på kontoret och pratade med dom. Ser ej ut att jag får erbjudande på denna lägenheten jag sökte igår heller, när i helvete ska jag få erbjudande då.

 För jag pallar ej ha det som det är nu, inte roligt alls.

Men men får hoppas på det bästa.

Det kommer då man minst anar det typ.

Hon sa att hon skulle lägga ut en ledig tvåa under dagen, jag ska söka den direkt.

Jag söker alla tvåor som kommer upp på deras hemsidan, gör allt för att få en fucking lägenhet.


Nu när jag har ätit upp min frukost, så ska jag faktiskt lägga mig i ett vaaaaaarm skum bad.

Det är verkligen efterlängtat då det är så himla kallt ute, det är kring -15 grader ute. Inte okej.

Längtar verkligen till våren och sommaren, det ska bli så underbart att hänga bort alla vinter kläder.

Då slipper man ta på sig vantar och tjock jacka, då kan man bara gå runt i typ shorts och t-shirt, jeans och t-shirt eller nått annat lätt.


Bloggar nog lite senare-

Hej så länge !


Här kommer lite nya bilder på Elias.

         

Skapa flashcards