Livet som pappa

Alla inlägg under november 2011

Av Emil Löfgren - 24 november 2011 00:12







Denna låten klarar jag knappt av att lyssna på.
Den hade vi på min mormor begravning, den är så jävla fin.
FY FAN VAD JAG SAKNAR DIG MORMOR !! :'( ♥
Tårarna bara rinner ner .. :'( ♥


Av Emil Löfgren - 23 november 2011 23:46

Idag har det faktiskt inte skett så mycket, mer än att Elias har varit på dagis mellan 8-14. 

Sen så efter dagis så promenerade vi ner till stan, vi skulle till hans gudmor och hälsa på lite.

Fikade lite där och så byggde jag och Elias lite med duplo lego, han älskar det.

Sen så skulle han faktiskt sova över där inatt, för dom ville ha kvar honom där och det fick dom såklart ha.

Han älskar att vara hos dom och dom älskar honom och det uppskattar jag verkligen, så han får mer än gärna vara hos dom. För där vet jag att han är i säkerhet, finns annat folk jag litar på också liksom. Men enormt mycket om han gudföräldrar. Men men. Efter en stund så begav jag mig hemåt fakiskt, jag slapp faktiskt att gå hem. För Elias gudfar skulle köra upp några till där jag bor typ, så fick åka med dom. Det tackar man ju inte direkt nej till att åka bil istället för att gå. När jag kom hem så gjorde jag faktiskt inte så värst mycket, lagade lite pommes och korv till mig och mamma. Sen efter det satte jag mig vid datorn och spelade lite Need For Speed World med Robin och sen efter en stund så blev det efterrätt och det bestod utav chokladpudding, mycket gott.

Sen så händer det faktiskt inte så mycket mer än att jag satte mig vid datorn igen och spelade vidare med Robin. Han ägde ju sönder mig på spelet, men han hade lite mer trimmad bil än mig så. Men snart så jävlar ska jag slå honom med häst längder också, vänta du bara. Sen så vid halv tio tiden, så beslutade jag mig för att ta en kvälls promenad ner till maxi för att köpa mig lite godis och julmust. Sen så jag kom hem så satte jag mig och tjötade med lite folk på facebook och msn, mycket trevligt folk.


Nu sitter jag bara här och typ ingenting gör, tänkte faktiskt lägga mig i ett varmt bad och sen tänkte jag spela lite The Sims 3 och sen sova. För imorgon så ska jag hämta hem min lille busungen ifrån gudföräldrarna, får se vilken tid det blir.




Har glöm att berätta en sak ..


Jo, det är så att alla undrar säkert hur ofta jag har Elias och så.

Det ska ni få svar på nu faktiskt tänkte jag.

Jag har honom varannan vecka faktiskt, då går han på dagis måndag, onsdag och fredag.

Då han är hos sin mamma går han Tisdag och torsdag.

Det funkar faktiskt riktigt bra att ha det så här också, kontakten mellan mig och Elias mamma är la si så där.

Men vi har mest kontakt för Elias skull, för han ska känna sig trygg fast vi har gått isär och så.


Är det nått mer ni vill ha reda på så är det bara att ställa en fråga och den ställer ni genom att kommentera detta inlägg. Alltid kul med lite frågor, ställ så mycket frågot ni vill så svarar jag så fort jag kan och på allt jag kan svara på. Tänkte dra igång en frågestund på min blogg vilken dag som, håll koll på bloggen då den kommer upp. 
Den kommer troligtvis upp nu i dagarna, senast till helgen i alla fall. Där i den frågestunden kan ni ställa alla möjliga frågor och jag svarar på allt jag kan.  Blir nog troligtvis att göra frågestunden imorgon, om jag inte glömmer av det. 


 

Av Emil Löfgren - 20 november 2011 13:29

Idag så vaknade jag krinv halv tolvt tiden, låg kvar och spelade lite på mobilen och sen gick jag la upp vid ett tiden. Nu sitter jag här och tar det allmänt lugnt, ska gå ner till min pappas jobb om en stund tänkte jag. Köra lite truck kanske, får se vad som händer. Tar troligtvis med min dator ner och blåser ut allt damm som finns i den. Sen så händer det faktiskt inte så mycket mer idag än att Elias kommer sen vid fem tiden, då blir det full rulle i en vecka nu. Hoppas han är frisk ifrån feber och ögoninflammationen, inte kul för honom. Jag hoppas på att han ska till dagis imorgon, kul för honom att leka med andra bra. Ne nu ska jag ta mig nått att äta och sen så sticker jag iväg en stund. Bloggar nog lite senare skulle jag tro, men lovar inget.

Hej så länge !


   

Av Emil Löfgren - 19 november 2011 21:50

Kom nyss hem, varit ute och åkt lite bil med Johan och Andreas. Kollade om det fanns folk i stan, men helt sten dött där då vi va där. Men det komme nog folk vid elva tiden. Sen så åkte vi till knalle och kolla om det va folk på donken parkeringen där, helt dött där också. Sen så åkte vi bara runt typ. Sladdade lite på City Gross parkeringen, han bil går rätt gött faktiskt, en volvo 940 turbo. Så nu sitter jag här hemma igen, nu har jag inget att göra. Blir nog att spela lite om en stund tänkte jag. Annars blir det bara ta det lugnt resten utav denna kvällen och samla krafter inför att få min son imorgon. Ska bli så skoj att få tillbaka honom efter att ha längtat efter honom i en vecka. 

Av Emil Löfgren - 19 november 2011 17:02

Av Emil Löfgren - 19 november 2011 13:01

Oj idag blev det en kort dag för min del, vaknade för ungefär 50min sen. Gött att sova ut lite, för imorgon kommer min skatt till mig igen. Ååh längtar så efter att ha honom igen, men han har dock ögoninflammation och feber, men hoppas det har gått över inte kul för honom att ha det. Hoppas han går till dagis alla dagar nu i veckan, för det är bra för honom. 


Resten utav denna dagen, blir att ta det lugnt. Har inget direkt planerat, kanske fixa lite i rummet och möblera om det som går att göra. För det finns knappt nån yta att möblera om på, har två stycken 90 sängar här inne. Men jag ska försöka lösa det på bästa sätt. Blir nog att spela lite The Sims 3 nu här om en stund, ska äta min "frukost" nu tänkte jag haha. Sen kanske försöka mig på mitt rum och se om jag kan göra nått eller om jag får ha det så som jag har det nu. 


Hej så länge, inlägg kommer senare idag.

Av Emil Löfgren - 19 november 2011 02:03

Haft en kanon kväll hemma hos Emelie, med massa gött folk och mycket kul. Va en där som va ordningsvakt och bodybuilder typ, rätt stor asså av muskler. Sjukt jävla trevlig, han lärde oss lite saker och så. Han tyckte jag och Andreas skulle söka till ordningsvakter, hehe vem vet kanske. Jag och Andreas kom dit runt nio tiden, kom hem nu typ. Vi fick ta oss en promenad från Sjöbo till Kristineberg, cirka 5-6km. För det kostar nått enormt mycket pengar att ta sms-biljett på bussen, så vi beslutade att gå. Vi gick ner till stan och jag blev enormt jävla hungrig, så vi gick i npå Mc Donalds och köpte mig lite mat. Det blev 2 cheeseburgare, liten fanta och en mellan pommes, mycket gott. Sen så trippade vi oss hemåt och nu sitter jag här i värmen, skönt som fan. Dugg regnade ju hela vägen ifrån Sjöbo och hem, fett jobbigt. Ska det regna ska det regna riktigt och inte detta jävla dugg regn, värsta jag vet. Så nu blir det dricka lite cola, kansk spela lite och sen lägga sig för att sova. Haft det trevligt i alla fall, det blev ingen utgång och festande, men sjukt trevligt ändå. Som sagt man kan ha skoj utan alkoholen.

Av Emil Löfgren - 18 november 2011 19:41

Jaha, idag har jag inte gjort så mycket. Mer än varit på arbetsförnedringen och skrivit in mig igen för 1000000 gången typ. Sen gick jag runt lite i stan och kollade lite i affärer, sen åkte jag hem men blev ej lånvarig hemma. För efter en stund så gick jag ner till pappas jobb och tjötade med folket där. Efter det så gick jag hem igen, sen direkt då jag kom hem så skrev jag mig en shoppinglista och begav mig till Ica Maxi. 


Inköpningslistan så ut så här:
Kattsand

Kattmat

Torr foder

Välling

Blöjor

Burkmat

6pack Coca Cola

Chips (Icas Dill & Grill blev det)

Dip

Gräddfil


Sen efter Ica Maxi så tog jag bussen hem med alla tunga sakerna, värmde mig lite mat och nu har jag typ precis ätit upp. Nu blir det gotta ner sig och kolla idol med lite cola, chips och dip. Min kväll räddad, blir att kolla Idol en stund. Sen efter de så tänkte jag faktiskt bege mig upp till Emelie och umgås med folket där faktiskt. Sen får vi se vad denna kvällen leder, vet jag inte riktigt än. Men hoppas den blir lyckad och jag får ha skoj.


   

Skapa flashcards