Livet som pappa

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Emil Löfgren - 26 oktober 2011 21:58

Det känns helt ofattbart att du har funnits på jorden i nu ett år redan, tyckte det inte va så värst länge sen man höll dig som nyfödd och du va bara nån minut gammal (som på bilden). Nu idag blir du alla redan 1år och dagis har du börjat också, där går allt bra och så. Det är helt otroligt vad tiden har gått fort,vid den här tiden för ett år sen då satt vi hemma och kollade på tv och beslutade oss för att gå ut då klockan va runt 23:00 tiden. Vi gick och vi gick och hamnade nere i stan och tvingade ut några bekanta att göra oss sällskap och då passade dom på att rasta deras hund. Sen så gick vi upp till hennes mamma för att överraska  henne mitt i natten. Sen rusade klockan iväg och blev runt 23:45, då börja Mariah få väldigt ont och så. Beslutade oss för att ringa min pappa och be han köra upp oss till förlossningen. För han sa till oss att det är bara ringa vilken tid det än är, han kör oss ändå och de gjorde han. I bilen hade Mariah väldigt ont och det syntes på henne. Hade de inte varit så nära till förlossningen som vi hade, så hade hon haft det riktigt kämpigt. Men vi checkade in ungefär kring tolv tiden på förlossningen, fick oss ett rum där som vi skulle vänta i och så. Dom kände lite på magen och såna där saker. Sen runt två tiden på natten så sa dom att hon va öppen 10cm (alltså förlossningsredo), så vi fick bege oss till ett förlossningsrum. Där så fick hon lägga sig på bristen och så, jag började ringa runt till alla möjliga folk. Det blev att ringa till min pappa(farfar), min mamma(farmor), Carina (Elias gudmor); Mariahs pappa(morfar), Mariahs mamma(mormor) och så. Kanske ringde en 5-6st personer på ungefär tio minuter. Sen så började hon få mer och mer ont och det sprang barnmorskor ut och in från rummet och så. Sen så ville Mariah lägga sig i ett varmt bad och se om värkarna gick ner och de gjorde dom. Sen så efter badet så gick hon upp och la sig på britsen igen, jag fick ut och tog mig lite luft och sen kom in igen. Sen 30min efter gick jag ut och tog ny luft igen, för det va jobbigt att andas samma luft om och om igen. Men andra gången jag fick ut för att ta luft, så hade jag verkligen TUR. För jag tänkte gå runt bland huset som fanns där vid förlossningen, men TUR va att jag inte gjorde de. För 2-3min efter jag kom in i rummet igen så va Elias född, 04:13 kom pappas skatt till världen. Den lyckligaste stunden i mitt liv, kommer aldrig att glömma den. Bästa minnet som jag kommer bära med mig livet ut. Carina (Elias gudmor) va med under hela förlossningen och fotade och filmade. Så denna bilden jag lägger ut nu , är han ungefär 2-3 minuter gammal och första gången jag håller honom. Den känslan att hålla sin egna unge är obeskrivlig, jag kunde verkligen inte förstå att de va min unge jag hade i min famn och mitt kött och blod. Helt ofattbart va de verkligen, fick knappt fram några ord på säkert en 20-25 minuter efter han va född. Så sen 14 timmar efter han föddes så fick vi åka hem, för BB va det helt fullt och dom erbjöd oss att ligga kvar i ett rum brevid förlossningsrummet, men det ville varken jag eller Mariah göra, så vi fick åka hem med honom. Men han fick göra massa prover innan dom kunde släppa oss hem helt och proverna va jätte fina och vi fick åka hem kring 15:00 tiden på dagen. Och nu idag fyller du redan 1år, makalöst fort tiden har gått. Snart säger man också "Jaha, till sommaren så börjar han förskolan. Sen är det inte långt kvar till han tar studenten". Liksom tiden går ju så fort så man hinner ju knappt med själv. 


Men Elias, du ska veta EN sak.
Och det är att jag kommer för alltid finnas vid din sida
Vad än som händer
Vad än du gör
Hur gammal du än är
Hur gammal jag än är
Så kommer jag alltid att finnas där
Vilken väg du än väljer
Så finns alltid pappa där !

JAG ÄLSKAR DIG ELIAS PÄR GUSTAV LÖFGREN GUSTAVSSON ÖVER HELA MITT HJÄRTA !!
Här på denna bilden är han ungefär 2-3 minuter gammal <3
 
Här kommer dom senaste bilderna på honom, där han är 11månader och några dagar <3
         
Skapa flashcards