Livet som pappa

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emil Löfgren - 14 augusti 2011 00:36

                                                

Av Emil Löfgren - 13 augusti 2011 17:30




Scania R730 V8 Topline 6x2

      

Av Emil Löfgren - 13 augusti 2011 17:15

Idag har faktsitk jag och Elias varit på rally med pappa på Bråt skjutfält, det va en riktigt upplevelse. Det va verkligen fullt ös hela tiden, vissa kunde köra riktigt i kurvorna och vissa genade som bara den i kurvorna. Det blev en del grus moln över oss, vi stod precis i en vänster kurva. Men sen flyttade vi oss och då fick vi mindre på oss, vi hade kanon väder också. Stekande sol och lite vind, stod till och med utan t-shirt en bra stund i solen. Förhoppningsvis så blir man lite brunare, hehe. Elias försökte sova i pausen, men nej då det gick inte. För då åkte rally bilarna på banan och de va han tvungen att se, men då vi kom hem så slocknade han direkt i sängen. Han sov i ungefär 2 timmar, det brukar han göra på dagarna. Jag filmade några små snuttar ifrån rallyt, på ungefär tio sekunder per film. Men det är bättre än inget, filmade då dom kom i kurvan vi stod vid.



Här kommer ett par filmer ifrån rallyt.


 
 
 
 
 
 
 
 

Av Emil Löfgren - 12 augusti 2011 21:01

Idag har det varit riktigt fint väder faktiskt, helt otroligt. 
På dagen så busade jag och Elias, kollade lite Playhouse Disney. Sen så åt vi lite mat, han fick spagetti och köttfärssås. Sen vid halv fyra tiden så knackade på vår dörr, där stod en vän till mig. Vännen kom in en stund och sen bestlutade vi oss för att ta bussen 16:30 till stan och sen vidare till knalleland, så vi gick där tills klockan va sju ungefär. Sen så åkte jag och Elias hem, min vän åkte till en kompis till sig. Vid Ica Maxi kliver mamma på också, Elias blir en tokig då han fick syn på henne och började flina som bara den. Sen så hoppade vi av bussen och följde mamma fram till hennes port, där vi stod en stund och pratade. Sen så gick jag och Elias hem till pappa en snabbis för att säga hej, sen så föjde han med oss hem till våran port och där stod vi en stund och pratade också hehe. Försökte lägga Elias innan, men han vägrade att sova. Så just nu sitter han och tittar på tv, men strax ska han läggas igen på nytt och denna gången ger jag mig inte, han får helt enkelt ligga där tills han somnar, låter elakt men tyck vad ni vill. Han ska lära sig att han ska sova nu, inget annat. Men nu tänkte jag lägga honom för natten, men jag skriver säkert ett inlägg lite senare. Nu har jag skrivt vad jag har gjort idag i alla fall.


Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 12 augusti 2011 10:52

Hehe, jag vaknade faktiskt inte nu. Jag har legat i sängen i en timma med Elias och myst lite, bytt blöja och busat. Ringde pappa innan, vi ska byta fronthögtalare. För han lånar mina andra högtalare som är lite större än dom jag har nu, så blev sugen på att ha dom då. Resten utav denna dagen vet jag faktiskt inte vad som händer, kanske blir knalleland en stund. Idag är det faktiskt soligt ut än så länge, hoppas de håller i sig. Men tempraturen är väldigt låg dock, men hoppas den går upp under dagen. Nu är snart blir det att ge Elias lite gröt, han älskar gröt så blir att göra två tallrikar tror jag. Får se om det kommer upp nya bilder idag, inget jag har planerat i alla fall.

Av Emil Löfgren - 12 augusti 2011 02:30

OjOj, vad tiden bara rusade iväg. Suttit ett tag nu och grejat med lite bilder och så, nu blir det äntligen krypa ner i sängen för att sova.


Godnatt !   

Av Emil Löfgren - 12 augusti 2011 01:38

Blev mycket nöjd över min nya header och min nya desgin på bloggen, kul att sitta och greja med sånt. Blir att ha det så här ett tag, längre fram blir att byta men inte än på ett tag. Nu blev det bra så här och då behåller jag det så.


Snart blir det gå och lägga sen, imorgon händer det faktiskt inget speciellt. Inget direkt planerat direkt, får se vad dagen har att ge. Beror på väder och så, kanske tar en tur till knalleland med Elias och bara går runt och kollar affärer.


Godnatt säger jag redan nu, blir inget mer inlägg nu.   

Skriver ett då jag har vaknat.

Av Emil Löfgren - 12 augusti 2011 00:17

Här kommer lite nya bilder på min underbara son 


                 

Ovido - Quiz & Flashcards