Livet som pappa

Alla inlägg under juli 2011

Av Emil Löfgren - 22 juli 2011 22:38

Har så tråkigt så jag har tagit lite ego bilder .. Va liksom ett bra tag sen, nu har jag rakat av mig håret också. Gött att ha på sommaren faktiskt, slippa tänka på frisyren.


     

Av Emil Löfgren - 22 juli 2011 10:06

Idag va vi uppe i bra tid också, vid 11 tiden så ska vi åka med min pappa till babyproffsen och kolla på en vagn som jag har hittat där. Så dit åker vi om en stund, sen efter det blir det bara ta det lugnt faktiskt. Har inget planerat så, blev inte som de va planerat i helgen. Tråkigt att det ej blev så, jag som såg fram emot det. Jag får helt enkelt hitta på något annat, men frågan är vad. Jag kommer förmodlingen på det hoppas jag, ingen annan som har nån idé vad man kan hitta på i helgen. Blir säkert att bara ta det lugnt i helgen, kanske vara med en gammal barndomskompis. Vi umgås väldigt sällan, vore skoj att få hitta på något skoj med honom. Som sakt jag får se vad som händer för min del i helgen, hoppas det händer nått så jag inte bara sitter hemma och degar. Nu tänkte jag göra oss i ordning för klocken den går och snart är klockan 11, jag skriver säkert ett inlägg då jag är hemma. Hej så länge ! :D

Av Emil Löfgren - 21 juli 2011 21:30

Köpte kläder till lille man idag också, kunde verkligen inte låta bli för de va så snyggt och passade riktigt bra ihop också. Nu får det vara slut på kläders handling på ett bra tag.


  

Av Emil Löfgren - 21 juli 2011 21:08

Haft en jätte trevlig dag med Ida och hennes söta lilla dotter Olivia, vi gick i stan en stund. Först va det tänkt att vi skulle gå till Ramnaparken och mata fåglarna, men vi orkade inte gå ända dit så blev stadsparken. Satt där och tjötade lite, sen så gick vi på stan en stund. Sen tog vi bussen hemåt, jag följde med dom hem en stund. Busade med Olivia medans Elias sov en stund. Tack för en trevlig dag. Sen efter jag har varit över hos dom en stund, så gick jag faktiskt hem till mamma ett par timmar. Där blev det massa bus med Elias, mamma rakade av mitt hår. Underbart med kort ! Och för en liten stund sen så kom jag hem, nu ligger Elias och sover. Fått ny blöja, pyjamas på sig och välling, mys ! För min del blir det att bara koppla av faktiskt, lir att ta fram lite fanta och choklad och kolla på en film kanske. Men jag vet inte riktigt vilken film det blir faktiskt, det blir nog kategori komedi i alla fall så, så långt har jag kommit. Bra bit på vägen. 


Imorgon blir det att bara ta det lugnt också faktiskt, får fin besök ifrån småland hela helgen, ska bli riktigt skoj faktiskt. Hoppas det blir en trevlig helg, men det tvivlar jag inte ett dugg på faktiskt. För vi brukar oftast ha skoj då vi umgås, som är väldigt sällan dock nu för tiden. Innan så umgicks vi nästan varannan helg i alla fall minst, nu är det väldigt sällan som jag dock tycker är väldigt tråkigt. Det ska de bli ändringar tycker jag och det tycker säkert du också om jag känner dig väl.


Skriver nog ett blogg inlägg lite senare, lovar inget men kanske bara.

Hej så länge ! :P

Av Emil Löfgren - 20 juli 2011 22:36

Oh fy fassen vad jag längtar tills det ska bli den 4 augusti, då blir det fullt ös på Stora Torget i Borås. För då kommer sveriges bästa band enligt mig och det är inte mindre än RYDELL & QUICK !! Ni kan utan tvekan räkna med att jag kommer vara närvarande där, ska verkligen inte missa detta. Här kommer lite video ifrån deras spelningar.


LYSSNA OCH NJUT BARA !!


Från Stora Torget i Borås inför 15.000 personer.

 

En av deras bästa låtar någonsin


Rydell & Quick - Fly away from the darkness




Deras nyaste låt !

ALL IN LIKE A ROCKSTAR 


Av Emil Löfgren - 20 juli 2011 22:07

Idag har jag och Elias varit i stan och fikat och shoppat med min moster och mamma/farmor, riktigt trevligt faktiskt. Hittade massvis med fina kläder till Elias på kappahl då vi va där idag (bild på alla kläderna finns längre ner), fanns massa kläder jag ville köpa till han men kan ju inte köpa allt man vill ha liksom. Själv hittade jag mig inget idag. Sen efter stan så åkte vi faktiskt hem till min moster en stund, för där skulle mamma kolla på en resväska hon ska ha med sig till Karlskrona nästa fredag. Elias och min moster lekte som bara den, riktigt kul att han det skoj med annat folk också. Sen efter vi hade varit där i nån timme så åkte vi ner till stan och där tog vi bussen till Ica Maxi för att handla lite, sen efter det så följde jag med mamma hem. Jag sprang faktiskt till pizzerian vi har här på området och köpte mig en kebabtallrik, de va faktskt riktigt gött och efterlängtat. Orkade ej laga mig nån mat här nu ikväll, färdig lagad mat är gott ibland faktiskt. Sen efter jag hade varit hos mamma en stund så fick jag och Elias hem, gjorde välling och bytte blöja på honom och nu så ligger han där i sin säng och sover så sött. Finns ingen unge som är så söt som honom, både då han är vaken och då han sover. Han slår allt och alla med häst längder. Mycket stolt pappa till honom, bästa jag någonsin har gjort. Ångrar han verkligen inte en sekund, han kommer alltid betyda mest i mitt liv vad än som händer med honom. Kommer alltid ställa upp för honom, var, när och hur som helst.


Här kommer en bild på kläderna.  

Två par body

Två par byxor

Två par kalsonger med cars på

Fyra par sockar



Tusen tack för en riktigt trevlig dag, ni vet vilka ni är ! :D

Av Emil Löfgren - 15 juli 2011 01:07
Jag försöker sakta ner dig.
Jag försöker vara där för dig.
Jag hoppas du förstår det.
Jag vet att jag kan vara lite irriterande.
men jag gör det med kärlek.
Om du vill att jag ska hjälpa dig, jag ska.
bara ropa mitt namn, och jag kommer vara där.
Jag vill bara hålla om dig.
vi har kul tillsammans.
när du kysser mig, du tar bort smärtan.
du har ingen aning om hur mycket jag älskar dig.
Ovido - Quiz & Flashcards